Tuesday, May 19, 2009

Hari Keputeraan Aku Ke 56 Tahun

My b’day aku yang ke 56 tahun, anak-anak aku telah mengadakan d’Friday Sunway Prade, aku ucapkan terima kaseh pada anak-anak aku. Sambutannya boleh dikatakan hangat juga, ada upaca meniup lilin pulak tu, dah gitu ader pula crew Friday tu yang nyanyikan khas untuk aku……. Huh !!!!! u all tau sebelum tiup lilin tu, dia orang suruh aku speech , aku cakap lerr lebeh kurang, tapi ini ada satu peristiwa yang aku tak bleh lupa, u all tau sebelum dia orang nyanyikan lagu itu (entah lagu aper tu… macam lagu latin jer bunyi nyer) dia orang bagi aku satu kayu, dalam fikiran aku kayu tu untuk tiup lilin….. aku pegang jer la….., habis ajer dia orang nyanyi dia orang suruh aku tiup lilin….. aku pun dengan tak lengah lagi, aku cuba tiup dengan mengunakan kayu yang dia orang bagi tu ….. @#!!!?? , hem….. u all tau apa angin pun tak kuar….. dia orang semua gelak kat aku…… hem!!!!! Separuh malu gak aku dibuatnya, ade crew tu yang beri tau supaya aku tiup macam biasa…….. aku pun tiup !!!!!!! semua lilin padam !!! dengan itu tepukan gemuruh dari semua orang…… huh !!!! aku kira satu sejarah yang tak boleh aku lupakan.
Acara tu habis lebeh kurang pukul 10.30 mlm, dalam perjalanan balik, aku yang drive kereta, aku ni kurang biasa sangatlah dengan jalan di PJ ni, jadi anak-anak dan bini aku saja yang guide jalan, aku ikut ajerla kemana dia orang tunjuk, entah macam mana aku rasa telah terseset jalan, kami teruskan juga perjalanan kami….. kemudian ada signboard menunjukkan ada tol plaza dihadapan, aku cakapkan pada bini aku, masa kat plaza tol nanti tu boleh tanya kat counter bayaran tu…… setelah membuat bayaran tol aku cuba nak buka mulut nak Tanya jalan balik ke Sri Gombak ….. tapi aku terbaca kat dinding counter tu selain nama yang bertugas ada tertulis “PEKERJA KURANG UPAYA, PEKAK DAN BISU” huh……. aku teruskan perjalanan dengan gelak ketawa yang tak sudah-sudah, (kami bukan gelakkan pasal pekerja tu ), Alhamdulillah akhirnya kami sampai juga ke rumah…….
Tiupan Lilin Bersempena dengan Keputeraan aku yang ke 56 tahun
Puteri-Puteri Kesayangan
Menu pencuci mulut ........ Cake Icecream

Kek Hari Keputeraan Aku Yang Ke 56 Tahun

Lilin telah pun di nyalakan ...... menunggu masa untuk di tiup

Aku .... Isteri d'sayang dan Puteri Bongsu

Bergaya di Hari Keputeraan Ayahanda ke 56
Aku d'jamu makanan ala Barat .........

Burger terbesar ........

Macam-macam menu addeer ..........






Upacara nyanyian oleh Crew Friday
Bersempena Hari Keputeraan aku
Ke 56 tahun ...... semoga Allah dilanjutkan
usia Aku .......... aminn !!!!!


No comments: